woensdag 9 juni 2010

een klein verhaaltje over een......en een blok ;)

Hoi hoi ,ben ik met een verhaaltje van een klein vogeltje..vanmorgen 2 handen door de haag ,,buurman help ..we dachten o o een jonge duif door een kat gegrepen,maar nee... een zielig nat klein heel jong koolmeesje..in haar tuin had het geen schijn van kans dus maar bij ons brengen ...:) kijk nou eens door en door nat....oke we gaan het proberen .....








hier zit ik dan op een stokje in een boom..pfff koud,nu maar zien of ik snel droog wordt...oeps val ik niet naar beneden en een grote hand pakt me weer op en zet me neer in een bloempot ,hopelijk krijg ik snel een lekker hapje van mn ouders:))en ja hoor zie maar

















heerlijk.... dat rupsje gaat er wel in :)zo ging het poos door...
de kleine was snel opgeknapt, later ging die zijn eigen gang in het groen in de tuin..vogeltje het gaat je goed en hoop dat je groot mag worden..... mn dochter vond het voor het raam een heel avontuur:)en onze katten bleven vandaag in huis..tha je moet er iets voor over hebben he :) maar zo leuk!!



klik op de foto's om ze groter te zien:)












en ik kon het niet laten om te beginnen met LIB Life is Beautiful ..een prachtig patroon,ik heb het gekregen en ben er heel blij mee:)
Ik heb vandaag het eerste blok gemaakt


















entot slot een kruissteek verjaardag kaart voor Ria..hij is bij haar aangekomen dus mag hij hier op de blog staan,Ria had onderwerp poezen of parkietjes:)

17 opmerkingen:

  1. Oocchhh,,,wat lief,,, zo te zien komt het pimpelmeesje er wel helemaal bovenop!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige foto's...
    En een leuke werkjes heb je weer gemaakt..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig hé die vogeltjes!Je hebt er trouwens prachtige foto's van gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh vergeet ik ook nog te zeggen dat je LIB blokje erg mooi is geworden1

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig LiB-blokje. Zie ik het goed dat je je niet helemaal houdt aan het donker en licht in de omliggende vierkanten? Mooie bloemenstofjes.
    En het koolmeesje, heel bijzonder om een adoptiemoeder voor een vogeltje te zijn. Zal wel druk worden om nu wormen te zoeken. Hi, hi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankje allemaal :)

    @ Bietje,gelukkig voeren de mezen het zelf en nog steeds ;))..dus het gaat vast goed komen...
    maar dat licht en donkere stof stoor ik me niet aan :) vind het zo best mooi;)..ik heb de stof ook in rood..dus misschien ga ik het verdelen 16 blauw en 16 rood..we zien wel :)dank je wel ...en tot weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje dat baby koolmeesje, ik hoop dat het goed blijft gaan. Mooi je eerts LIB blok!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ehh "eerste" natuurlijk, te snel getypt...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi blokje en wat een leuke stoffen gebruik je !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee Tineke! Ik kom even bij je buurten. :)
    Echt genieten hier! Maar die vogeltjes, wat heb je daar een leuk vervolgverhaal van gemaakt, ik ben dol op happy endings. :)
    Dus jij gaat nu echt je QCQ inelkaar zetten? Ik ben benieuwd! Ik wil de laatste blokken er ook nog bij hebben, ben niet van plan er nog hele blokken tussen te naaien, dus dat moet kunnen.
    Tot kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hallo Tineke,
    mooi blokje heb je gemaakt.
    en gelukkig dat je vogeltje "het nog steeds doet". het was wel een verzopen katje eeeh vogeltje;)
    ook hier moeten we de poezebeesten in toom houden als de kleine vogels uitvliegen.
    altijd weer een fijn gevoel als ze weer de wereld in gaan zonder kennismaking met een poezenpootje of bekje.
    groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Tineke eind goed al goed zullen we maar denken en wat het meesje betreft het heeft in ieder geval een goede engelbewaarder.Mooi je Lib blokje in het blauw en je borduurtje is zoals vanouds ook weer erg leuk.groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk al de reacties..dank je wel allemaal:)
    Met het vogeltje gaat het nog steeds goed ..Ik denk dat het morgen wel weg is ...maar ja, zo hoort het ook...;)
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat super dat je de zorg voor dit kleine zielige vogeltje op je neemt. Je werkjes zijn ook heel erg leuk.
    Groetjes,
    Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Burvrouw,

    Dat zijn echt leuke fotos geworden van het vogeltje. En geweldig dat hij bij jullie zo goed was ondergekomen.

    Groetjes je Buurvrouw van 11

    Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Tineke,

    Wat een lief avontuur met die koolmees, leuk om te lezen en te zien!
    Je Life is Beautiful is al prachtig, je bent toch lekker aan het turbo-en ;)))
    Mijn computer is nog steeds vol met kuren, zo vervelend! Heb mijn Lizzy Kate al een tijdje af en kan hem niet eens laten zien, snik! Reacties als deze moet ik vaak twee keer schrijven wil het lukken. Het spookt hier!!!

    Nou veel plezier maar weer he?!
    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Carolien...
    Jakkie meis van de pc.,zijn handige dingen ,maar als er iets is...maar goed,ik hoop dat alles snel weer bij het oude is en jij weer lekker je ding kan doen ..leuk dat je toch even kwam buurten ..tot weer
    O en vrijdag komt LK. februari al weer dus dat je de eerste niet kan laten zien is nog niet erg:)
    komt vast wel goed...
    en de groetjes
    Tineke...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje en graag tot de volgende keer.:)